agencja reklamowa adverting co to znaczy

Co oznacza AGENCJA REKLAMOWA (advertising agency)? Czym jest Postęp agencji reklamowych jest.

Czy przydatne?

Definicja AGENCJA REKLAMOWA (advertising agency)

Co to jest: Jednostka usługowa podejmująca planowanie i wykonywanie reklamy na zlecenie klienta. W zakres usług agencji wchodzą: badania marketingowe, opracowywanie i wykonywanie reklamy, udzielanie konsultacji, pośrednictwo w lokowaniu reklamy w środkach masowego i niemasowego przekazu (media) oraz bdanie skuteczności reklam.

Co oznacza: Postęp agencji reklamowych jest następstwem zarówno potrzeby reklamowania towarów i usług jak także postępu techniki w zakresie wzbogacenia środków przekazu (radio, telewizja), stosowania koloru w czasopismach, unowocześnienia technik drukarskich i tym podobne Zadaniem agencji reklamowej jest świadczenie różnych usług składających się na tworzenie i upowszechnianie reklamy. Usługi świadczone są w szerokim zakresie albo określonej specjalizacji. Agencje reklamowe działają jako niezależne podmioty gospodarcze albo są związane z mediami (redakcje gazet, stacje radiowe albo telewizja). W typowych jednostkach występują zazwyczaj następujące działy: dział kreatywny (projektuje i produkuje reklamy), dział mediów (dokonuje wyboru środków przekazu i umieszcza w nich reklamy), dział badań (analizuje odbiorców reklamy i reklamowane produkty), dział finansowy (zajmuje się stroną finansową agencji). W sporych agencjach wystepują dodatkowo wyspecjalizowane jednostki organizacyjne. Wysokie wymogi stawiane reklamie dla osiągnięcia ściśle ustalonych celów przy jednoczesnym rozwoju masowych środków przekazu i znaczących kosztach jej wykonania sprawia, iż nawet największe przedsiębiorstwa zamawiają wykonanie i realizacje reklamy u wyspecjalizowanych agencji