marketingowe badania co to znaczy

Co oznacza BADANIA MARKETINGOWE? Czym jest Należą do nich raczej badania reklamy produktu, rynku i.

Czy przydatne?

Definicja BADANIA MARKETINGOWE

Co to jest: kompleks działań obejmujący gromadzenie i analizowanie informacji o rynku i zachowaniu się konsumentów oraz innych odbiorców, a także o środkach taktyki i strategii marketingowej oraz rezultatach ich stosowania.

Co oznacza: Należą do nich raczej badania reklamy produktu, rynku i sprzedaży.Funkcyjne kryterium podziału badań: - badania opisowe, które zajmują się raczej opisem pewnych zjawisk (na przykład kanałów dystrybucji, struktury rynku itp);- badania operacyjne, które zajmują się badaniem związków przyczynowych pomiędzy określonymi zmiennymi (((na przykład pomiędzy sytuacją przedsiębiorstwa a jego nakładami na promocję sprzedaży i jej rezultatami ekonomicznymi);- badania prognostyczne, które dotyczą przewidywań co do kształtowania się różnych zjawisk i sytuacji rynkowych w przyszłości.mechanizm badań marketingowych złożona jest z następujących etapów: 1. ustalenie problemu marketingowego,2. określenie celów badania,3. zaplanowanie badania obejmujące: a) sprecyzowanie rodzaju i ilości danych potrzebnych do rozwiązania problemu,b) ustalenie metod i technik zbierania danych i procedur ich przetwarzania i analizowania,c) przygotowanie narzędzi badawczych,d) określenie wysokości wydatków, dobór wykonawców, wyznaczenie harmonogramu przeprowadzenia badań i terminu dostarczenia wyników,4. zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych,5. opracowanie raportu z przeprowadzonych badań i zaleceń ich zastosowania