pierwotne badania co to znaczy

Co oznacza BADANIA PIERWOTNE? Czym jest Są kosztowniejsze od badań wtórnych, ale konieczne dla.

Czy przydatne?

Definicja BADANIA PIERWOTNE

Co to jest: są podejmowane dla potrzeb rozwiązania konkretnego problemu i podjęcia związanej z nim decyzji.

Co oznacza: Są kosztowniejsze od badań wtórnych, ale konieczne dla zbadania bardziej złożonych problemów. Badania pierwotne są prowadzone poprzez samo przedsiębiorstwo. Realizowane są na zlecenie agencji marketingowych i spółek konsultingowych. Cele:1. charakterystyka zdarzeń i mechanizmów rynkowych - badania opisowe,2. ustalanie związków przyczynowo-skutkowych sytuacji rynkowych, weryfikowanie trafności przewidywań, objaśniania przyczyn ustalonych sposobów postępowania nabywców - badania wyjaśniające, 3. przewidywanie zmian na rynku, oceny perspektyw powodzenia nowych produktów i usług, możliwe zagrożenia ze strony konkurentów - badania prognostyczne,4. pozyskiwanie nowych pomysłów, tworzenie innowacji, ekspansja na nowe rynki - badania innowacyjne.Wtórne i pierwotne badania marketingowe podejmowane są dla poznania nabywców i oceny korzyści, jakie zapewniają produkty, ceny, kanały dystrybucji i promocja