dagmar defining adverting co to znaczy

Co oznacza DAGMAR (Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results)? Czym jest Złożona.

Czy przydatne?

Definicja DAGMAR (Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results)

Co to jest: model określania celów reklamy służący do oceny jej rezultatów.

Co oznacza: Złożona jest z trzech części. W pierwszej występują rodzaje zastosowanej reklamy i innych rodzajów promocji. Ich wpływ na konsumentów ocenia się poprzez wpływ na percepcję i na działanie, przy konfrontowaniu tego wpływu z czynnikami zakłócającymi, czyli konkurencją, niedoskonałością pamięci, "oporem" nabywców i zmiennym ich składem w trakcie zarządzania przekazów promocji. W modelu stworzonym dla celów analizy skuteczności reklamy, uwzględnia się następujące ekipy nabywców:1. nieświadomi - jeszcze nie wiedzą o reklamowanym produkcie,2. świadomi - wiedzą o istnieniu produktu, ale nie znają jego zalet,3. rozumiejący – nie tylko wiedzą o produkcie, ale znają również jego cechy i zalety, 4. przekonani – mają świadomość przewagi produktu nad innymi wyrobami i zamierzają go kupić,5. nabywcy aktywni - kupili już wytwór i chcą ponownie dokonać zakupu.Badanie bazuje na ustaleniu jaki proc. nabywców, występujących na analizowanym segmencie rynku, należy do tych poszczególnych grup, a następnie, po przeprowadzeniu reklamy, dokonanie oceny – na podstawie doboru losowego albo innego metody wyłonienia liczby ankietowanych osób, jak zmieniły się ich stany świadomości i jakie to stwarza perspektywy dla wpływu reklamy na dokonywanie zakupów reklamowanego produktu