deloitte rynek ubezpieczeń co to znaczy

Co to jest Deloitte: Rynek ubezpieczeń potrzebuje zachęty. Co znaczy: ubezpieczeń potrzebuje.

Czy przydatne?

Deloitte: Rynek ubezpieczeń potrzebuje zachęty definicja

Co znaczy:

Abonamenty zdrowotne ciągle niepopularne



Deloitte: Rynek ubezpieczeń potrzebuje zachęty





- Trzy czwarte obywateli Polski jest niezadowolonych z funkcjonowania publicznej służby zdrowia w naszym państwie. Jednak mimo to, tylko jedna piąta Polaków byłaby gotowa przeznaczyć 50 zł miesięcznie na zakup dodatkowej polisy zdrowotnej – informują specjaliści spółki doradczej Deloitte.








Prywatne opłaty na opiekę medyczną stanowią jedną trzecią wszystkich pieniędzy przeznaczanych na zdrowie w Polsce – szacuje Deloitte. Jednak w 2009 r. abonamenty stanowiły mało powyżej 1 procent, a ubezpieczenia zdrowotne – około 0,1 procent,, ogółu kosztów na leczenie. Pozostałe wydatki, ponoszone bezpośrednio poprzez pacjentów to opłaty na leki i tak zwany "fee-for-service", a więc gotówkowe koszty za prywatne usługi ponoszone bezpośrednio z budżetów gospodarstw domowych.


Jak zauważa Deloitte, potencjał rynku ubezpieczeń zdrowotnych i abonamentów medycznych będzie zależał w głównej mierze od podjętych rozwiązań systemowych i w pewnym stopniu od czynników wewnętrznych. - Ważnym czynnikiem rozwoju rynku byłyby zachęty podatkowe albo quasi-podatkowe, jak na przykład sposobność finansowania zdrowotnych ubezpieczeń grupowych poprzez ZFŚS (Zakładowe Fundusze Świadczeń Społecznych). Możliwy jest także postęp w oparciu o istniejące ramy prawne. W takim wariancie rynek w dużej mierze będzie zależał od tego, czy pojawi się spółka umiejąca zintegrować stronę podażową i zapewnić masową dystrybucję – uważa Szymon Goc z Deloitte.


by rozwinąć ten rynek i zwiększyć dopływ prywatnych pieniędzy, niezbędne będzie uwzględnienie interesów wielu stron: decydentów politycznych, szpitali i ich właścicieli i samych pacjentów. - Paradoksalnie, na zmianie mechanizmu mogą skorzystać wszyscy. Szpitale, gdyż znajdą dodatkowe źródło finansowania i zyskają nowe możliwości rozwoju. Budżet państwa, bo zostanie odciążony z tytułu kosztów na opiekę medyczną, a sami pacjenci, niezależnie od tego, czy posiadają dodatkowe ubezpieczenie, czy nie, będą mogli szybciej skorzystać ze świadczeń medycznych – oceniają specjaliści Deloitte i dodają, iż w przyszłości, największy potencjał na rynku dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych, będzie w segmencie szpitalnym i w ambulatoryjnym.












Czym jest Deloitte: Rynek ubezpieczeń znaczenie w Leczenie D .