konkurencja wymusza co to znaczy

Co to jest Konkurencja wymusza podnoszenie jakości. Co znaczy: wymusza podnoszenie jakości Z.

Czy przydatne?

Konkurencja wymusza podnoszenie jakości definicja

Co znaczy:

impulsem był pojawienie się spółek warszawskich



Konkurencja wymusza podnoszenie jakości





Z Łukaszem Kozierowskim, dyrektorem naczelnym Prywatnej Lecznicy Certus na temat podsumowania dotychczasowej działalności spółki, rozwoju, osiągnięć i planów na przyszłość rozmawia Magdalena Okoniewska.







Prywatna Lecznica Certus powstała 19 lat temu jako pierwszy prywatny szpital w Polsce. Chyba łatwiej było wówczas prowadzić działalność niż aktualnie? Nie było konkurencji…

Istotnie z pewnych względów było łatwiej. Proszę pamiętać, iż rok 1992 to rok, to rok krótko po transformacji. Przez wzgląd na tym rzeczywiście po pierwsze był to start rozwoju sektora prywatnych usług medycznych. Niedawno uchwalono ustawę o ZOZ. Ponadto dopiero zaczął się mechanizm nieustannego tworzenia i zmieniania regulaminów, które – w moim odczuciu - niejednokrotnie utrudniają działalność.



Czym jest różna obecna przypadek na rynku medycznym od tej, która miała miejsce w roku 1992?

Jak już wspomniałem były to początki prywatnego sektora usług medycznych i w ogóle gospodarki rynkowej. Dziś z jednej strony mamy więcej możliwości dynamizowania przychodów, jak chociażby współpraca z firmami ubezpieczeniowymi, z drugiej zaś jednak coraz większą konkurencję. Niewątpliwie zmusza to podmioty funkcjonujące aktualnie do ciągłego podnoszenia jakości usług, co natomiast dzieje się z korzyścią dla pacjentów, lecz i także wiele kosztuje.



Jak rozwijała się działalność Lecznicy Certus pośrodku tych 19-tu lat? Jakie są kluczowe specjalności, które firma rozwijała i rozwija? Dlaczego akurat takie?

Do roku 2003 Lecznica działała istotnie tylko jako szpital przy ul. Grunwaldzkiej. W grudniu 2003 roku uruchomiliśmy drugą placówkę świadczącą usługi ambulatoryjne, Centrum Medyczne nr 1 przy ul. Dąbrowskiego. Nie ukrywam, iż kluczowym >impulsem było zwiększenie udziału w lokalnym rynku, na skutek nasilającej się konkurencji, raczej spółek wywodzących się ze stolicy. Później w 2007 roku powstało Centrum Medyczne nr 2 przy ul. Wagrowskiej, a w 2010 Centrum Medyczne nr 3 w Swarzędzu. Jeżeli chodzi o działalność szpitalną specjalizujemy się raczej w laryngologii, chirurgii, urologii i szybkiej, kompleksowej opiece internistycznej i diagnostyce. Systematycznie wprowadzamy także nowości w światowej medycynie, na przykład zielony laser do leczenia łagodnego rozrostu prostaty, mechanizm endoskopii kapsułkowej czy leczenie chrapania implantami podniebienia miękkiego. A dlaczego akurat takie dziedziny medycyny? Robimy to w czym jesteśmy najlepsi i cały czas doskonalimy mechanizmy leczenia i obsługi pacjentów.



Poprzez sporo lat Lecznica Certus prowadziła tylko szpital z przychodnią przy ulicy Grunwaldzkiej w Poznaniu. Dlaczego zdecydowaliście się Kraj na otwieranie placówek ambulatoryjnych, na początku dwóch w Poznaniu, później kolejnej w Swarzędzu?

O jednym z powodów już wspomniałem, drugi z powodów był dość trywialny, mianowicie placówka przy ul. Grunwaldzkiej zwyczajnie zrobiła się za mała. Chęć utrzymania wysokiej jakości obsługi pacjenta, na którą między innymi złożona jest czas oczekiwania na wizyt, w połączeniu z wzrastającą liczbą chętnych do skorzystania z naszych usług było dla nas fundamentalną motywacją.



Jakie są plany rozwoju Lecznicy Certus na rok 2011 i na następne lata? W jakim kierunku będzie się rozwijała ta działalność? Czy będzie dotyczyła dalszego zwiększenia liczby placówek ambulatoryjnych czy będzie polegała na rozwoju usług szpitalnych? Czy może przewidziany jest inny scenariusz, np. akwizycje istniejących placówek?

Oczywiście mamy określone plany, lecz przedwcześnie nie chciałbym o nich mówić.



Dlaczego dotychczas Certus, podobnie jak inne prywatne placówki medyczne, nie oferował własnych abonamentów? Czy są plany wprowadzenia abonamentów?

Nigdy nie mieliśmy jakichś większych doświadczeń z abonamentami i raczej to nie jest wpisane w naszą strategię. Podejmowaliśmy swego czasu pewne próby w tym zakresie, lecz rynek wielkopolski okazał się dość sceptycznie nastawiony do tego rodzaju produktów.



Poprzez jakiś czas Certus prowadził rozmowy z funduszami zainteresowanymi zakupem firmy. Czy te rozmowy są albo będą kontynuowane? Dlaczego dotychczas nie zostały sfinalizowane?

Trudno aby było odpowiedzieć jednoznacznie, dlaczego te rozmowy skończyły się fiaskiem. Czasem wynikało to ze zmiany warunków rynkowych, czasem ze zmiany strategii funduszu czy także brakiem porozumienia z innymi podmiotami, będącymi w kręgu potencjalnych zainteresowań funduszu. Tak, czy odmiennie jestem zdania, iż zawsze należy rozmawiać.









Czym jest Konkurencja wymusza znaczenie w Leczenie K .