pacjenci niezadowoleni opieki co to znaczy

Co to jest Pacjenci niezadowoleni z opieki zdrowotnej. Co znaczy: niezadowoleni z opieki zdrowotnej.

Czy przydatne?

Pacjenci niezadowoleni z opieki zdrowotnej definicja

Co znaczy:

Raport spółki Deloitte o rynku medycznym



Pacjenci niezadowoleni z opieki zdrowotnej





Pacjenci korzystający z opieki zdrowotnej nie rozumieją zasad jej funkcjonowania, a tylko 30% uważa, iż ich ubezpieczenie zdrowotne jest dobre, mimo że zdecydowana przewarzająca część twierdzi, iż są dostatecznie ubezpieczeni - wynika z raportu przygotowanego poprzez firmę doradczą Deloitte.








Wnioski z badania mogą być również wskazówką w jakim kierunku powinna iść reforma służby zdrowia i które newralgiczne punkty polskiego mechanizmu opieki zdrowotnej wymagają zmiany.

Międzynarodowe badanie przeprowadzone poprzez Deloitte Center for Health Solutions to pierwsza wszechstronna, globalna badanie postaw, zachowań i niezaspokojonych potrzeb klientów. Wyniki badania, przeprowadzonego w 6 państwach: Kanadzie, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA, pokazują jak osoby korzystające z opieki zdrowotnej oceniają zasady jej funkcjonowania i oferowane usługi. Wielu klientów przyznaje, iż nie są zdrowi, nie uczestniczą w programach typu wellness i nie mają zaufania do nowinek technologicznych, które mogą zapewnić lepszy kontakt z lekarzem, ubezpieczycielem czy innymi interesariuszami. Normalnie – niezależnie od państwie – są zadowoleni z lekarzy pierwszego kontaktu i szpitali. Dwie trzecie respondentów jest zdania, iż ich polisy zapewniają im odpowiedni zakres ubezpieczenia.

37% pełnoletnich respondentów z Francji i Kanady jest zdania, iż „w pełni rozumie” zasady działania mechanizmu opieki zdrowotnej w swoim państwie. W każdym z pozostałych czterech państw objętych badaniem rezultat ten kształtował się poniżej 30%. Powyżej 65% wszystkich ankietowanych wyraża zadowolenie z usług świadczonych poprzez lekarza pierwszego kontaktu. Najwyższy odsetek zadowolonych odnotowano w Kanadzie i Szwajcarii. Kanadyjczycy i Szwajcarzy przeważnie korzystają z alternatywnej obsługi zdrowotnej. Najrzadziej korzystają z niej Francuzi. Amerykanie i Kanadyjczycy wykazują największe zainteresowanie dostępem on-line do kart pacjenta u lekarza kierującego ( powyżej 40% w każdym z tych państw). Najmniej zainteresowani tego rodzaju możliwościami są Niemcy i Szwajcarzy (niespełna 30%). Dwie trzecie ankietowanych w większości państw uważa, iż są dostatecznie ubezpieczeni, lecz niespełna 30% uważa, iż ich ubezpieczenie jest dobre, z wyjątkiem USA, gdzie odsetek zadowolonych z ubezpieczenia wynosi 39%.

- Raport pokazuje, że bardzo istotne jest przystępne przedstawienie obywatelom/pacjentom zasad działania mechanizmu, umiejętne zastosowanie mechanizmów informatycznych do kierowania relacją z pacjentem, udrażniania przepływów/dostępności do świadczeń i usług zdrowotnych. Ponadto wskazówkami płynącymi z raportu powinno być zwrócenie uwagi na istotność w systemach zdrowotnych programów profilaktycznych i podejścia do leczenia schorzeń przewlekłych, co przy starzejącym się społeczeństwie może decydować o powodzeniu funkcjonowania całego sytemu – stwierdza Michał Kłos, Starszy Menedżer, ekspert sektora Farmaceutycznego i Ochrony Zdrowia w Deloitte

Badanie Deloitte Center for Health Solutions wyznaczyło zwłaszcza trzy obszary wymagające szczególnej uwagi rządów, organów regulacyjnych i interesariuszy branżowych. Z badań wynika, iż niezbędne jest opracowanie i udostępnienie świadczeniodawcom i świadczeniobiorcom ankiet oceniających jakość usług, które umożliwiają pomiar efektywności mechanizmu. Organy regulacyjne i podmioty oferujące ubezpieczenia zdrowotne powinny uzależnić korzyści finansowe od optymalnego funkcjonowania najważniejszych obszarów, co wymaga inwestycji w mechanizmy informacji, procedury działania i mechanizmy nadzoru. Schorzenia przewlekłe dominują we wszystkich sześciu państwach. Jednakże zdaniem większości konsumentów konieczne jest wsparcie diagnostyczne, rozwiązania informatyczne umożliwiające przekazywanie wytycznych i wsparcie w dziedzinie ochrony zdrowia nie są używane. zastosowanie rezultatów takich działań będzie miało decydujące znaczenie. Priorytety polityczne regularnie podważają zasadność inwestycji związanych z transformacją mechanizmów opieki zdrowotnej. Stopa wzrostu kosztów stanowi jednak poważne wyzwanie podatkowe. Wprowadzenie zdecydowanych działań mających na celu przekształcenie mechanizmu z modelu opartego o bierność pacjentów w mechanizm, którego kluczowym założeniem jest aktywne zaangażowanie konsumentów, nie będzie możliwe bez wsparcia ze strony polityków i bez powstania konkretnej wizji.

- Mimo, że badanie dotyczyło państw ze znacząco bardziej od Polski rozwiniętymi systemami zdrowotnymi i – co najmniej z perspektywy przeciętnego polskiego pacjenta – oferującymi wyższy poziom jakościowy obsługi niż nasz rodzimy mechanizm, może ono dać kilka wskazówek na przyszłość przy kształtowaniu mechanizmu ochrony zdrowia w naszym państwie. Polscy decydenci stoją w obliczu podjęcia długo już odwlekanej decyzji, co do formy funkcjonowania mechanizmu ochrony zdrowia i metody jego finansowania. Konsensusem społecznym jest już zapewne, że w obecnym kształcie mechanizm ten jest sztucznie podtrzymywany przy życiu, a im dłużej będzie trwałą ta leczenie, tym konsekwencje uboczne będą poważniejsze dla wszystkich podatników. Odpowiednikiem jest chociażby planowana spora podwyżka składki zdrowotnej. Niewątpliwie brak reformy mechanizmu, przy jednoczesnym podwyższaniu wydatków jego funkcjonowania spowoduje przyrost niezadowolenia pacjentów z poziomu pozyskiwanych usług – dodaje Michał Kłos z Deloitte.










Czym jest Pacjenci niezadowoleni z znaczenie w Leczenie P .