Cenotwórczy czynnik ludzki definicja
75 proc. wydatków to wydatki pracownicze
Cenotwórczy czynnik ludzki
Największym czynnikiem cenotwórczym w usługach utrzymania czystości jest czynnik ludzki stanowiący około 75 wydatków. Logika nakazywała aby więc jego ograniczenie. Niestety art.23.1 nakazuje przejęcie całego personelu.
Marek KowalskiAutor: Polska Izba Czystości
Dotyczy to sytuacji, gdy usługi utrzymania czystości w szpitalu przejmuje spółka zewnętrzna. Jest ona zobligowana do przejęcia całego personelu dotychczas w takich usługach zatrudnionego. Z powodu spółki sprzątające walcząc w przetargach konkurują tylko i wyłącznie marżą i środkami czystości używanymi w procesie utrzymania czystości szpitali. Jeżeli chcemy więc ograniczyć wydatki utrzymania czystości szpitali to musimy spółkom sprzątającym pozwolić na wykorzystanie najnowszych technologii utrzymania czystości pozwalających na redukcję zatrudnienia przez wykorzystanie maszyn i bardziej wydajnych i efektywnych środków chemicznych. Tylko takie rozwiązanie poprawi poziom czystości w szpitalach i pozwoli efektywnie zadbać o bezpieczeństwo pacjentów. Alternatywą na brud są antybiotyki, lecz rozwiązanie to prócz tego, iż przedłuża leczenie pacjenta i naraża go na dodatkowy dyskomfont jest znacząco droższe. W momencie obecnej można powiedzieć, iż relacja outsourcingu do samodzielnego utrzymywania czystości ma się jak 1:1. Trudno także mówić o tendencjach. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku mamy przykłady pozytywne i niekorzystne. Prowadzona w roku 2008 kontrola NIK mająca określić, które z wymienionych rozwiązań jest lepsze dla szpitali także niestety na to pytanie nie odpowiedziała. Jednak ogólnie przyjęte rozwiązania w państwach Europy Zachodniej zmierzają do wysokiej specjalizacji usług utrzymania czystości przez outsourcing.
Czym jest Cenotwórczy czynnik ludzki znaczenie w Leczenie C .