abonamenty dyskryminuje co to znaczy

Co to jest Ministerstwo dyskryminuje abonamenty. Co znaczy: Ministerstwo dyskryminuje abonamenty.

Czy przydatne?

Ministerstwo dyskryminuje abonamenty definicja

Co znaczy:

Brak ulg dla dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych



Ministerstwo dyskryminuje abonamenty





Dyskryminowanie podatkowe abonamentów spowoduje przepływ tych samych pieniędzy do ubezpieczycieli i pomoże uzyskać złudną świadomość sukcesu nowych rozwiązań. Nie przyniesie jednak wartości dodanej dla świadczeniodawców.




Grzegorz ByszewskiAutor: Pracodawcy RP



Ministerstwo Zdrowia powinno raz jeszcze przeanalizować własne stanowisko dotyczące abonamentów medycznych. Ministerstwo Zdrowia - przedstawiając propozycję wprowadzenia ulgi podatkowej dla osób wykupujących dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne - zapomniało, iż wskutek zaniechań legislacyjnych w ostatnich 10 latach funkcję dodatkowych ubezpieczeń pełnią abonamenty medyczne. W sumie objętych nimi jest powyżej mln osób. Abonamenty medyczne stały się ważnym czynnikiem motywacyjnym dla pracowników. W większości przypadków są kosztem pracodawcy, a równocześnie umożliwiają pracownikowi korzystanie z podstawowej opieki zdrowotnej i szerokiego zakresu świadczeń specjalistycznych. Są nadzwyczajnie cenione zarówno poprzez pracowników jak i pracodawców. Wiedząc o tym, Ministerstwo Zdrowia - przez negatywne podatkowo zapisy ustawowe - chce przekonwertować wszystkie abonamenty na ubezpieczenia. Dlatego szybciej osiągnie tak zwany pkt. krytyczny – a więc taką liczbę osób posiadających ubezpieczenie, która spowoduje, iż przy akceptowalnej wysokości będzie się opłacało organizacjom ubezpieczeniowym zaoferować w miarę szeroko wachlarz świadczeń. Nowe ustawodawstwo, w szczególności jeżeli wskutek długoletnich zaniedbań jest spóźnione, powinno uwzględniać stan aktualny i sankcjonować go doceniając, że mimo braku żadnych preferencji, istnieje i z powodzeniem funkcjonuje dla dobra i zdrowia ludzi. Warto podkreślić, iż to abonamenty medyczne istotnie odciążyły i de facto w pewnych zakresach zastąpiły publicznego płatnika, który nieustannie cierpi na niedofinansowanie. Nikt nie pokusił się na wyliczenie, ile na przykład Mazowiecki Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia oszczędził dlatego, iż to pracodawcy objęli ich opieką zdrowotną przez wykupienie abonamentów. Aktualnie jedynym akceptowalnym rozwiązaniem jest wykorzystanie analogicznych rozwiązań (ulg) podatkowych zarówno dla dodatkowych ubezpieczeń jak i dla abonamentów medycznych. Zapobiegnie to nieefektywnemu transferowi de facto tych samych pieniędzy z jednej formy na drugą i pozwoli każdemu na wybór, jaką formę preferuje. Należy podkreślić, iż obie formy funkcjonują na trochę innych zasadach: wykupując abonament medyczny wiemy, iż w ramach ustalonych, lecz jawnych, postawionych do dyspozycji zasobów możemy skorzystać w konkretnego pakietu usług. W czasie gdy jeżeli wykupimy ubezpieczenie, to otrzymujemy jedynie zobowiązanie spółki ubezpieczeniowej, iż usługi objęte umową otrzymamy w ściśle określonym terminie, co implikuje ich finalną cenę. Jednak dotychczasowe doświadczenia jednoznacznie wskazują, iż abonamenty w pełni się sprawdzają i nie trzeba ich zastępować. Popieramy wprowadzenie dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych, lecz w kształcie z jednej strony sankcjonujących zastany stan rozwoju rynku, a z drugiej posiadających naprawdę preferencje podatkowe, by mogły się dalej błyskawicznie rozwijać. dlatego skorzystają na tym wszystkie strony – świadczeniodawcy, jak i świadczeniobiorcy; zarówno ci posiadający dodatkowy tytuł do świadczeń, jak i korzystających z mechanizmu publicznego. Dlatego także Pracodawcy RP apelują o ponowne przeanalizowanie zaproponowanych rozwiązań i oczekują szerokiej debaty publicznej, która pozwoli osiągnąć konsensus.










Czym jest Ministerstwo dyskryminuje znaczenie w Leczenie M .