Próbki leków można dostarczać tylko uprawnionym do wystawiania recept definicja
Co to oznacza:
Spółka farmaceutyczna, która wciąż chce zwiększać swój udział w rynku, musi zatrudniać zespół wyszkolonych pracowników terenowych. Aktualnie nie da się prowadzić aktywnie kampanii promocyjnych bez udziału tak zwany repów (przedstawicieli medycznych) składających wizyty w placówkach ochrony zdrowia. Pracę, jaką wykonują, można określić ogólnie jako działalność reklamową, a więc przekaz informacji połączony z perswazją, mający na celu skłonienie do nabycia albo korzystania z określonego produktu.W rozumieniu art. 52 ust. 1 ustawy z 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. nr 45, poz. 271 z późn. zm.) reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu albo zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu powiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży albo konsumpcji produktów leczniczych. Biorąc pod uwagę dość pojemną definicję reklamy produktu leczniczego, nadzwyczajnie istotna dla spółek farmaceutycznych powinna być zgodność z prawem działań ich pracowników w terenie. Ważny jest zatem fakt, by każdy przedstawiciel medyczny znał co najmniej główne podstawy prawne swoich działań.Plakaty i ulotkiReklama kierowana do publicznej informacje musi zawierać konieczne dane, dotyczące samego produktu (na przykład nazwa, wskazania), wymienione w rozporządzeniu ministra zdrowia z 21 listopada 2008 r. w kwestii reklamy produktów leczniczych (Dz.U. nr 210, poz. 1327). Ważne jest, by były one zgodne z Charakterystyką Produktu Leczniczego (ChPL), a w razie jej braku, z dokumentacją zatwierdzoną w procesie dopuszczenia do obrotu. W reklamie powinno być zawarte ostrzeżenie, którego treść ujęto w rozporządzeniu.Warto dodać, iż reklama produktu leczniczego w zakładach opieki zdrowotnej może być rozmieszczana jedynie w poczekalniach dla pacjentów i nie może bazować na stosowaniu form dźwiękowych i audiowizualnych.Reklama w mediachW przypadku reklamy kierowanej do publicznej informacje zakazana jest między innymi reklama dotyczącą produktów leczniczych wydawanych wyłącznie na podstawie recepty. Zakaz ten dotyczy również produktów zawierających środki odurzające i substancje psychotropowe i umieszczonych na wykazach leków refundowanych, wedle odrębnymi przepisami.Materiały dla lekarzyWażne jest, by ta postać reklamy zawierała dane (((na przykład nazwę produktu leczniczego, skład jakościowy i ilościowy, postać farmaceutyczną, dawkowanie i tak dalej) określone w par. 12 ust. 1 wspomnianego rozporządzenia. w razie produktów leczniczych umieszczonych na wykazach leków refundowanych - nieodzowna jest również wiadomość o cenie urzędowej detalicznej i maksymalnej stawce dopłaty ponoszonej poprzez pacjenta. nadzwyczajnie ważne jest, by wiadomości przekazywane tym osobom w formie dokumentacji były rzetelne, aktualne, sprawdzalne i na tyle kompletne, by umożliwić odbiorcy dokonanie własnej oceny wartości terapeutycznej produktu leczniczego
Czym jest Próbki leków można dostarczać znaczenie w Słownik na P .