reklama odbiorca musi co to znaczy

Co to jest Reklama: odbiorca musi zidentyfikować dany produkt leczniczy. Czym jest I ACa 149/05.

Czy przydatne?

Reklama: odbiorca musi zidentyfikować dany produkt leczniczy definicja

Co to oznacza: Z wyroku Sądu Apelacyjnego w Poznaniu z 14 września 2005 r. (I ACa 149/05) wynika, iż przez wzgląd na art. 52 ust. 1 ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2008 nr 45, poz. 271), obiektem reklamy powinien być wytwór leczniczy i jego charakterystyka, a nie jego substancja czynna. Ponadto specyfika regulacji prawa farmaceutycznego rozszerza definicja reklamy również na działania pokrewne, na przykład promocję, sponsoring czy nawet informację handlową.DefinicjaIstotne jest rozstrzygnięcie, czy dana reklama jest reklamą produktu leczniczego. Na podstawie art. 52, ust. 1 prawa farmaceutycznego to jest działalność polegająca na informowaniu albo zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu powiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży albo konsumpcji produktów leczniczych.Rozstrzygnięcie, czy konkretny sytuacja to reklama produktów leczniczych, zależy także od rodzaju podmiotów, do których jest ona kierowana. Prawo farmaceutyczne odznacza trzy rodzaje reklamy:• do publicznej informacje,• do osób uprawnionych do wystawiania recept,• do prowadzących obrót produktami leczniczymi. ponadto z art. 52 ust. 2 prawa farmaceutycznego wynika, iż reklamą produktu leczniczego jest również dostarczanie próbek produktów leczniczych, sponsorowanie spotkań promocyjnych, konferencji, zjazdów i kongresów naukowych dla osób upoważnionych do wystawiania recept albo osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.Reklama kierowana do publicznej informacje podlega znacząco bardziej restrykcyjnym ograniczeniom niż skierowana do ekspertów. Z racji gdyż na wiedzę i doświadczenie są oni mniej podatni na przekaz reklamowy niż przeciętny odbiorca.WyłączeniaArtykuł 52 prawa farmaceutycznego stanowi, iż za reklamę produktów leczniczych nie jest uważane:• umieszczanie informacji na opakowaniach;• załączanie do korespondencji materiałów informacyjnych o charakterze niepromocyjnym;• wydawanie ogłoszeń o charakterze informacyjnym, niekierowanych do publicznej informacje, pod warunkiem nieumieszczania treści dotyczącej właściwości produktów leczniczych;• wydawanie katalogów handlowych albo list cenowych (pod pewnymi warunkami);• przedstawianie informacji dotyczących zdrowia albo chorób ludzi i zwierząt (pod warunkiem iż nie odnoszą się nawet pośrednio do produktów leczniczych);• udostępnianie charakterystyki produktu leczniczego.ZakazyPrawo farmaceutyczne w art. 53-58 wprowadza sporo zakazów dotyczących reklamy produktów leczniczych. W pierwszej kolejności nie może ona wprowadzać w błąd. Powinna także prezentować wytwór leczniczy obiektywnie i informować o jego racjonalnym stosowaniu. Zakaz ten stanowi w rzeczywistości powielenie zakazu wynikającego z art. 16 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r., nr 153, poz. 1503). Reklama wprowadzająca odbiorców w błąd będzie równocześnie czynem niedozwolonym na podstawie tej ustawy.Reklama produktu leczniczego nie może bazować na oferowaniu albo obiecywaniu żadnych korzyści w zamian za dostarczanie dowodów, iż doszło do nabycia produktu leczniczego. . ponadto nie wolno jej kierować do dzieci i prowadzić jej z ich udziałem. Nie można również reklamować leków wydawanych wyłącznie na podstawie recepty. Zabrania się także zarządzania do publicznej informacje reklamy produktów leczniczych zawierających środki odurzające i substancje psychotropowe. Nie można . ponadto reklamować preparatów umieszczonych na wykazach leków refundowanych i dopuszczonych do wydawania bez recept o nazwie identycznej z umieszczonymi na tych wykazach z wyjątkiem szczepień ochronnych ustalonych w odrębnych regulaminach.zakazane jest również zarządzanie do osób uprawnionych do wystawiania recept i prowadzących obrót produktami leczniczymi reklamy produktu leczniczego polegającej na wręczaniu, oferowaniu i obiecywaniu korzyści materialnych. Chodzi o prezenty i różne ułatwienia, nagrody, wycieczki i organizowanie i finansowanie spotkań promocyjnych produktów leczniczych, w trakcie których przejawy gościnności wykraczają poza kluczowy jego cel.Zabroniona jest także reklama produktów leczniczych niedopuszczonych do obrotu na terytorium Polski ( albo zawierających wiadomości niezgodne z zatwierdzoną charakterystyką produktu leczniczego).W ostatnich latach bardzo nasiliła się dynamika zmian wprowadzanych do prawa farmaceutycznego. Ważną nowelizacją jest obowiązujące już rozporządzenie ministra zdrowia z 21 listopada 2008 r. w kwestii reklamy produktów leczniczych (Dz. U. z 28 listopada 2008 r. nr 210, poz. 1327) uchylające rozporządzenie z 2002 roku w tej sprawie. Nowe rozporządzenie wnikliwie przedstawia warunki, formy i sposób reklamy produktów leczniczych. . ponadto w konsultacjach socjalnych znajduje się przygotowany poprzez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji prawa farmaceutycznego dotyczący między innymi reklamy produktów leczniczych

Czym jest Reklama: odbiorca musi znaczenie w Słownik na R .