mamy biura praw pacjenta co to znaczy

Co to jest Mamy dwa biura praw pacjenta. Czym jest Praw Pacjenta (bezpłatny tel. 0 800 - 190 590.

Czy przydatne?

Mamy dwa biura praw pacjenta - definicja

Co znaczy: Od grudnia 2001 przy Ministerstwie Zdrowia działa Biuro Praw Pacjenta (bezpłatny tel. 0 800 - 190 590). Niezależnie od ministerialnego biura działa także Rzecznik Praw Pacjenta Narodowego Funduszu Zdrowia. Jest nią Aleksandra Piątek urzędująca przy ul. Grójeckiej 186 w Warszawie – tel 22 - 572 61 55. Swoich rzeczników praw pacjenta mają także wojewódzkie oddziały NFZ – szczegóły na internetowych stronach NFZ – www.nfz.gov.pl i na stronach WWW oddziałów wojewódzkich NFZ. Rzecznik przeważnie interweniuje w kwestiach dotyczących ograniczonej dostępności do świadczeń lekarzy ekspertów i badań diagnostycznych i analityki medycznej, transportu sanitarnego i jakości udzielanych świadczeń. Kwestie o charakterze interwencyjnym rzecznik załatwia na bieżąco, regularnie telefonicznie. Jednak wybrane kwestie wymagają przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, kontroli albo przekazania kwestie do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej. Dotyczy to w szczególności przypadków związanych ze metodą leczenia i zagadnieniem odpowiedzialności lekarskiej albo personelu medycznego. Pamiętaj! Jeśli uważasz, ze twoje prawa jako pacjenta zostały naruszone, zgłoś się do Rzecznika Praw Pacjenta. A oto jakie ma zadania i kompetencje Rzecznik Praw Pacjenta NFZ: 1. Kontrola przestrzegania praw pacjenta. 2. Podejmowanie działań interwencyjnych w przypadkach naruszenia praw pacjenta. 3. Wskazanie trybu skargowego w razie naruszenia praw pacjenta. 4. Współpraca z Rzecznikiem Praw Obywatelskich jako organem konstytucyjnym w dziedzinie przestrzegania praw pacjenta. 5. Współpraca z Biurem Praw Pacjenta Ministerstwa Zdrowia. 6. Współpraca ze świadczeniodawcami w dziedzinie przestrzegania praw pacjenta. 7. Współpraca z organami założycielskimi jednostek ochrony zdrowia w dziedzinie realizacji praw pacjenta. 8. Współpraca z Rzecznikiem odpowiedzialności zawodowej w Izbie Lekarskiej i Izbie Pielęgniarek i Położnych. 9. Współpraca z organizacjami rządowymi i pozarządowymi działającymi na rzecz praw pacjenta. 10. Współpraca z organizacjami skupiającymi pacjentów (ubezpieczonych) w dziedzinie praw pacjenta. 11. Monitorowanie przestrzegania (poszanowania) praw pacjenta (ubezpieczonego) poprzez komórki organizacyjne NFZ i placówki ochrony zdrowia udzielające świadczeń medycznych w oparciu o umowę z NFZ. 12. Badanie skarg i wniosków kierowanych poprzez ubezpieczonego do Narodowego Funduszu Zdrowia. 13. Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi NFZ, szczególnie z Departamentem Spraw Ubezpieczonych w dziedzinie realizacji praw pacjenta. 14. Współpraca z Rzecznikiem prasowym i biuletynem NFZ w dziedzinie informacji dla ubezpieczonych. 15. Wnioskowanie do Zastępcy Prezesa NFZ ds. medycznych o przeprowadzenie kontroli kontraktu ze świadczeniodawcą przez wzgląd na rażącym naruszeniem praw pacjenta. 16. Koordynacja i nadzór merytoryczny nad robotą Rzeczników praw pacjenta w Oddziałach Wojewódzkich NFZ. 17. Przygotowanie informacji kwartalnej dotyczącej przestrzegania praw pacjenta kierowanej do Zastępcy Prezesa NFZ do spraw medycznych. 18. Współudział w organizowaniu szkoleń i narad dotyczących przestrzegania praw pacjenta. 19. Przyjmowanie skarg ubezpieczonych na działalność świadczeniodawcy, z którym Fundusz zawarł umowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych. 20. Prowadzenie rejestru złożonych albo nadesłanych do Rzecznika pism. 21. Utrzymywanie bieżącego kontaktu z ubezpieczonymi w NFZ. 22. Utworzenie i prowadzenie Zespołu Rzecznika Praw Pacjenta. 23. Współpraca z Poradami Społecznymi Oddziałów Wojewódzkich NFZ. źródło: www.nfz.gov.pl

Definicje jak Mamy dwa biura praw pacjenta znaczenie w Słownik na M.