proc więcej badań przy co to znaczy

Co to jest 30 proc. więcej badań przy lepszej administracji. Co znaczy: badań przy lepszej.

Czy przydatne?

30 proc. więcej badań przy lepszej administracji definicja

Co znaczy:

postęp rynku badań klinicznych w Polsce



30 procent więcej badań przy lepszej administracji





Pod względem liczby rejestracji nowych badań klinicznych Polska z wartością rynku około 900 mln zł stanowi mniej niż 3 procent rynku światowego. Szacujemy, iż samo ulepszenie procesu administracyjnego spowodowałoby niemal natychmiastowy przyrost rynku badań w Polsce o 20-30 procent





Jaceki OstrowskiAutor: PricewaterhouseCoopers



Liczba ośrodków zaangażowanych w badania kliniczne w przeliczeniu na jeden mln mieszkańców to niespełna 30 w Polsce, przy blisko 60 na Węgrzech i powyżej 80 w Czechach. Mimo to, badania kliniczne już dostarczają ważnych korzyści. Wg naszych szacunków polski rynek badań klinicznych jest wart ok. 860 mln zł (wartość w 2009 roku) i w 2010 roku ma wzrosnąć o 7 proc.. Wyniki naszej analizy wskazują, iż powyżej jedna czwarta tych środków trafia bezpośrednio do budżetu państwa. Co więcej, organizacja badań skutkuje oszczędności dla NFZ. Badania onkologiczne (skupiające powyżej jedną trzecią wszystkich pacjentów biorących udział w badaniach klinicznych w Polsce) pozwoliły w 2009 roku zaoszczędzić NFZ ok. 130 mln zł. Gdy weźmiemy pod uwagę podwyższony standard leczenia uczestników badań związanych z onkologią (na przykład częstsze badania), to łączna wartość świadczeń finansowanych poprzez sponsorów badań klinicznych (jest to spółki farmaceutyczne) wyniosła aż 0,5 mld zł, a więc około 15 procent < całkowitego budżetu NFZ na onkologię. Ponadto warto pamiętać o korzyściach mniej wymiernych, takich jak łatwiejszy dostęp pacjenta do nowoczesnych technologii, rozprzestrzenianie się know-how medycznego, czy wreszcie większe szanse rozwoju (i także wynagrodzenia) dla lekarzy biorących udział w projektach badawczych. Wydaje się oczywiste, iż szybciej narastający rynek zapewni powiększenie skali wyżej wymienionych korzyści. By jednak rynek mógł rosnąć dynamicznie, należy w pierwszej kolejności zwiększyć przejrzystość zasad obowiązujących na tym rynku. Brak transparentności reguł dotyczących chociażby metody podziału finansowania leczenia pacjenta, biorącego udział w badaniu, czy także jasnego podziału kompetencji pomiędzy odpowiednimi organami regulacyjnymi wywołują znaczne trudności dla wielu zaangażowanych stron (w tym zarówno sponsorów, jak także ośrodków, badaczy i pacjentów). Ponadto wybitna przewarzająca część respondentów naszego badania wskazała na przeszkody administracyjne, w tym niewystarczającą efektywność mechanizmów i zbyt długi czas rejestracji badania jako równie ważną barierę rozwoju rynku.










Czym jest 30 proc. więcej badań przy znaczenie w wiadomości medyczne .