procent firm korzysta co to znaczy

Co to jest 93 procent firm korzysta z outsourcingu. Co znaczy: spółek korzysta z outsourcingu Z.

Czy przydatne?

93 procent firm korzysta z outsourcingu definicja

Co znaczy:

Badania spółki CWS-boco i Outsourcing Magazine



93 proc. spółek korzysta z outsourcingu





Z outsourcingu korzysta w Polsce 93% sporych i średnich spółek - wynika z badania „Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw” zainicjowanego poprzez firmę CWS-boco Polska we współpracy z Outsourcing Magazine.








Outsourcing dotyczy w największym stopniu usług związanych ze szkoleniami (84,5%) i transportem (68,5%). Ok. jedna trzecia przebadanych spółek stosuje outsourcing IT (38%) i dystrybucji i logistyki (33,5%). Spory potencjał rynkowy istnieje z kolei w dziedzinie usługi związanej z pozyskaniem odzieży roboczej (korzysta z niego aktualnie 21% badanych spółek) i wynajmu urządzeń higieny (18% spółek). Niewielkie okazało się zastosowanie outsourcingu centrów obsługi klienta, a więc pomiędzy innymi call center, które zadeklarowało raptem 8% przebadanych spółek.

Wydatki, a dokładniej dążenie do ich redukcji i kontroli jest główną powodem, dla której podejmowane są decyzje o outsourcingu. 79% przebadanych przedsiębiorstw uznało je za bardzo istotny przyczyna wydzielenia mechanizmów poza organizację. Natomiast 64% spółek zadeklarowało, iż ważnym motywem, dla którego są skłonne używać z outsourcingu, jest chęć skoncentrowania się na podstawowej działalności biznesowej.

Dla 81,5% badanych spółek outsourcing znaczy konkretne oszczędności. Jedynie w razie 3,5% ankietowanych spółek wydzielenie mechanizmów do zewnętrznego dostawcy okazało się być droższe od ich wewnętrznej realizacji. Poziom uzyskiwanych oszczędności przeważnie plasuje się w przedziale od 0-10% - tak zadeklarowało 60% spółek. Następne 18% ankietowanych spółek udzieliła odpowiedzi, iż outsourcing przyczynił się do redukcji wydatków na poziomie od 10-30%.

Kluczowe korzyści z outsourcingu wymieniane poprzez ankietowanych dotyczyły w pierwszej kolejności jego pozytywnego wpływu na funkcjonowanie organizacji. Za fundamentalną korzyść wynikającą z wdrożenia outsourcingu badane spółki uznały sposobność skupienia się na najważniejszych kompetencjach organizacji (91% wskazań). Bardzo ważne są także takie czynniki, jak: ulepszenie działalności przedsiębiorstwa (89%), lepsza wydajność (86,5%), lepsza efektywność bez ponoszenia nakładów na inwestycje (85%), podniesienie jakości i dostęp do specjalistycznej wiedzy (78%) i zdobycie nowych zdolności (53,5%).

Powyżej 52% respondentów stwierdziło, iż ich budżet na outsourcing w najbliższych latach będzie rósł. Prawie połowa, a więc 45% przebadanych spółek, zadeklarowała, iż opłaty ponoszone poprzez ich organizację na outsourcing pośrodku najbliższych dwóch lat pozostaną bez zmian. raptem 1,5 % spółek stwierdziło, iż planuje ograniczenie kosztów na outsourcing.

Celem badania pt. „Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw” było przedstawienie kompleksowej wizji zastosowania outsourcingu poprzez średnie i spore przedsiębiorstwa w Polsce.

Badanie zostało wykonane w sierpniu 2010 r. na ekipie menedżerów wyższego i średniego szczebla reprezentujących 200 polskich przedsiębiorstw z sektora przemysłowego i usług. Wywiady przeprowadzono w losowo wybranych sporych i średnich przedsiębiorstwach zatrudniających przynajmniej 50 osób. Badania zostały oparte o wystandaryzowany kwestionariusz ankietowy składający się z pytań zamkniętych. Raport został wykonany poprzez firmę Seendico Doradcy.

CWS-boco International jest międzynarodową spółką z branży Corporate Care, specjalizującą się w outsourcingu rozwiązań z zakresu kierowania czystością. Koncentruje się w pierwszej kolejności na tak zwany „wynajmie czystości”. Świadczy usługi w dziedzinie najmu i serwisu odzieży roboczej i ochronnej, tekstylnych mat wejściowych, kompleksowego wyposażenia toalet w urządzenia higieny, płaskiej bielizny i tekstylnych czyściw przemysłowych.

CWS-boco Polska świadczy usługi leasingowe i serwisowe w Polsce od 1995 roku. Poprzednio spółka była znana pod nazwą HTS Polska. Zmiana nastąpiła w marcu 2008 roku, w celu budowania lepszej rozpoznawalności spółki, jak także promowania oferowanych usług i swoich marek serwisowych CWS i boco.










Czym jest 93 procent firm korzysta z znaczenie w wiadomości medyczne .